Wyniki oglądalności programów telewizyjnych we wrześniu 2025 – raport KRRiT
Polsat liderem wśród kanałów telewizyjnych, a TV Republika najchętniej oglądaną stacją informacyjną – to najnowsze dane z raportu oglądalności we wrześniu br. Zestawienie opracowała KRRiT na podstawie danych AGB Nielsen Media Research, obejmujących 20 najpopularniejszych programów telewizyjnych.

– Zależy nam na zapewnieniu szerokiego dostępu do wiarygodnych informacji dotyczących oglądalności poszczególnych nadawców oraz audycji. Będziemy przekazywać tego typu zestawienia cyklicznie, co miesiąc, wspierając przejrzystość rynku medialnego i wzmacniając świadomość odbiorców – podkreśliła dr Agnieszka Glapiak, przewodnicząca KRRiT.
 
Intensywny start jesiennych ramówek 
 
Wrzesień to czas premier sezonowych seriali, talent-show oraz wydarzeń sportowych. Najwyższą średnią oglądalność minutową (AMR)spośród wszystkich kanałów telewizyjnych w minionym miesiącu osiągnął Polsat –357 749 widzów, notując wzrost rok do roku o 15 632 widzów oraz zwiększenie liczby widzów o 54 022 względem sierpnia. Udział w widowni (SHR%) wyniósł 7,3%.
 
Drugą pozycję zajęła TVP1 ze średnią oglądalnością 326 804 widzów (udział 6,7%), choć w porównaniu z wrześniem 2024r. oznacza to spadek o 11 803 widzów. Udział w widowni na poziomie 6,7 %.
 
Trzecie miejsce w rankingu przypadło kanałowi TV Republika – 313 224 widzów i 6,4% udziału, przy dynamicznym wzroście rok do roku o 79 018 widzów. Na kolejnych miejscach uplasowały się: TVN (304 114; 6,2%udziału) oraz TVP2 (292 912; 6,0%). 
TV Republika najchętniej oglądanym kanałem informacyjnym
Wśród stacji informacyjnych liderem została TV Republika (AMR: 313 224; SHR% 6,4%), wyprzedzając dotychczasowych czołowych nadawców w tym segmencie: TVN24 (232 780; SHR% 4,8%) oraz TVP INFO (83 232;SHR% 1,7%).
Wzrost rok do roku zanotowały także wPolsce24(+30 436), która zajęła czwarte miejsce w rankingu informacyjnych stacji telewizyjnych. Na piątym miejscu znalazł się Polsat News – 68 542 z udziałem widowni na poziomie 1,4%. 
Nota metodologiczna
o  Raport obejmuje: 20programów telewizyjnych o najwyższej średniej oglądalności (AMR), ranking programów informacyjnych. 
· Wskaźniki:
o AMR (Average Minute Rating)– średnia oglądalność minutowa audycji lub programu;
o SHR% (Audience Share) – udział procentowy widzów danego programu wśród wszystkich oglądających telewizję w tym czasie.