Rynek telewizyjny w III kwartale 2025 roku - raporty KRRiT
W trzecim kwartale 2025 roku statystyczny Polak spędzał przed telewizorem średnio 3 godziny i 27 minut dziennie. To o pół minuty więcej niż w poprzednim roku. Największy wzrost udziału w widowni zanotowała Telewizja Republika, która awansowała na drugie miejsce w kraju po TVP1. Trzecie miejsce zajął Polsat. Aktualne dane dotyczące dobowej oglądalności programów telewizyjnych, a także udziału w widowni najpopularniejszych audycji prezentujemy w najnowszych raportach KRRiT za III kwartał br.

Zmiany w strukturze rynku
Łączny udział czterech największych stacji – TVP1, TVP2, Polsatu i TVN – wyniósł 24,3%. Oznacza to spadek o 0,95 punktu procentowego w porównaniu z rokiem poprzednim. TVP1 utrzymała wysoki udział w rynku – 6,81%, przy spadku o blisko 1 punkt procentowy względem ubiegłego roku. Telewizja Republika zwiększyła swoje udziały z 4,13% do 6,71%, co pozwoliło jej zająć drugą pozycję. Polsat z wynikiem 6,65% pozostał w czołówce, TVN zakończył kwartał na poziomie 5,55%, a TVN24 osiągnął udział na poziomie 4,94%.
Wyniki kanałów Telewizji Polskiej
Łączny udział wszystkich kanałów TVP w rynku wyniósł 20,32%, co oznacza spadek o 1,89 pp. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Spośród piętnastu programów publicznego nadawcy, wzrost udziałów odnotowały: TVP Info, TVP Kultura i TVP Polonia.
Wśród głównych anten TVP1 uzyskała 6,81% udziału, a TVP2 – 5,27%. Kanał TVP Sport, mimo zainteresowania transmisjami wydarzeń sportowych, osiągnął wynik niższy niż przed rokiem.
Kto zyskał, kto stracił
Największe wzrosty udziałów w III kwartale 2025 roku osiągnęły:
- Telewizja Republika (+2,58 pp.),
- wPolsce24 (+1,13 pp.),
- Polsat Sport 1 (+0,77 pp.),
- TV Puls (+0,41 pp.).
Spadki dotyczyły m.in.:
- TVP1 (–0,98)
- TVN24 (–0,87 pp.),
- TTV (–0,31 pp.),
- Puls 2 (–0,31 pp.).
Najchętniej oglądane audycje
Największą widownię w analizowanym okresie zgromadziły transmisje eliminacji Mistrzostw Świata w piłce nożnej na antenie TVP1 – średnio ponad 3 mln widzów i 27,98% udziału w rynku. Wysoką oglądalność uzyskały także transmisje Wimbledonu 2025 oraz Siatkarskiej Ligi Narodów. W czołówce rankingu najchętniej oglądanych audycji znalazł się również serial „M jak miłość” oraz nadawany w Polsacie show „Dancing With The Stars – Taniec z gwiazdami”.
Wieczór – czas największej oglądalności
Dobowe profile oglądalności potwierdzają, że Polacy najchętniej oglądają telewizję w godzinach 18:00–23:00. W tym paśmie, w III kwartale br., programy telewizyjne proponowały widzom przede wszystkim:
- TVP1 i TVP2 – seriale i programy informacyjne,
- Polsat – audycje rozrywkowe,
- TVN – audycje informacyjne i festiwalowe,
- Telewizja Republika – ofertę publicystyczną,
- TVN24 – pasmo informacyjne.
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, przez AGB Nielsen Media Research.
Raporty „Rynek telewizyjny w III kwartale br.” oraz „Najpopularniejsze audycje w III kwartale 2025 r. Dobowa oglądalność programów” są dostępne pod linkiem
https://www.gov.pl/web/krrit/raporty-kwartalne4

